Север и рынок. 2025, № 1.
СЕВЕР И РЫНОК: формирование экономического порядка. 2025. № 1. С. 7-25. Sever i rynok: formirovanie ekonomicheskogo poryadka [The North and the Market: Forming the Economic Order], 2025, no. 1, pp. 7-25. СТРАТЕГИЯ И МЕХАНИЗМЫ РЕАЛИЗАЦИИ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПОЛИТИКИ В РОССИЙСКОЙ АРКТИКЕ 12. Moser-Plautz B. Barriers to digital government and the COVID-19 crisis — A comparative study of federal government entities in the United States and Austria // International Review of Administrative Sciences. 2024. Vol. 90, Issue 2. P. 402-418. https://doi:10.1177/00208523231183566. 13. Ratanaburi N., Alade T., Sagli F. Effects of stakeholder participation on the quality of bicycle infrastructure. A case of Rattanakosin bicycle lane, Bangkok, Thailand // Case Studies on Transport Policy. 2021. Vol. 9, Issue 2. P. 637-650. https://doi:10.1016/j.cstp.2021.03.002. 14. DePaula N., Dincelli E., Harrison T. M. Toward a typology of government social media communication: Democratic goals, symbolic acts and self-presentation // Government Information Quarterly. 2018. Vol. 35, Issue 1. P. 98-108. https://doi:10.1016/j.giq.2017.10.003. 15. Stone J. A., Hakan C. S. Factors influencing tweet purposes and citizen engagement with municipal Twitter accounts // Online Information Review. 2021. Vol. 45, No. 3. P. 501-516. https://doi:10.1108/OIR-05-2020-0175. 16. Roengtam S., Nurmandi A., Almarez D. N., Kholid A. Does social media transform city government? A case study of three ASEAN cities: Bandung, Indonesia, Iligan, Philippines and Pukhet, Thailand // Transforming Government People Process and Policy. 2017. Vol. 11, No. 3. P. 343-376. https://doi:10.1108/TG-10-2016-0071. 17. Evans L., Franks P., Chen H. M. Voices in the Cloud: Social media and trust in Canadian and U.S. local governments // Records Management Journal. 2018. Vol. 28, No. 1. P. 18-46. https://doi.org/10.1108/RMJ-11-2016-0041. 18. Rodrigues J. d. L., Gomes S. C., Borges F. Q. Electronic participation via Facebook: the potential from Brazilian municipalities // Transforming Government: People, Process and Policy. 2021. Vol. 15, No. 4. P. 442-462. https://doi:10.1108/TG-06-2019-0049. 19. Stone J. A., Flanders K. J., Robles P., Can S. H. Strategic measurement and evaluation of municipal social media: insight from front-line personnel in the United States // Transforming Government: People, Process and Policy. 2024. Vol. 18, No. 1. P. 103-117. https://doi: 10.1108/TG-07-2023-0090. 20. Mergel I. A framework for interpreting social media interactions in the public sector // Government Information Quarterly. 2013. Vol. 30, No. 4. P. 327-334. https://doi.org/10.1016Zj.giq.2013.05.015. 21. Purbokusumo Y., Santoso A. D. Predictor for local government social media use in Indonesia // Digital Policy, Regulation and Governance. 2021. Vol. 23, No. 6. Р. 533-552. https://doi.org/10.1108/DPRG-12-2018-0082. 22. DePaula N., Dincelli E. Information strategies and affective reactions: How citizens interact with government social media content // First Monday. 2018. Vol. 23, No. 4. http://dx.doi.org/10.5210/fm.v23i4.8414. 23. Zhang Y., Chen L., Xie M. How do NPOs' topics and moral foundations in gun-related issues influence public engagement on Twitter? // Internet Research. 2024. https://doi.org/10.1108/INTR-11-2022-0909. 24. Beelitz A., Merkl-Davies D. M. Discursive framing in private and public communication by pro-nuclear corporate, political and regulatory actors following the Fukushima disaster // Accounting, Auditing & Accountability Journal. 2019. Vol. 32, No. 5. Р. 1585-1614. https://doi.org/10.1108/AAAJ-05-2017-2928. 25. Лапенкова Н. В., Побываев С. А., Золотарев Е. В. Апробация разработанной методики компаративного анализа на примере зарубежных и отечественных документов стратегического планирования в области энергетической безопасности // Вопросы безопасности. 2021. № 4. С. 11-29. https://doi:10.25136/2409-7543.2021.4.36382. 26. Сургуладзе В. Ш. Идеологическое измерение стратегии национальной безопасности Российской Федерации: сравнительный анализ документов 2015 и 2021 годов // Гуманитарные науки. Вестник Финансового университета. 2022. № 12 (1). С. 60-69. https://doi:10.26794/2226-7867-2022-12-1-60-69. 27. Рослякова Н. А., Митрофанова И. В., Каневский Е. А., Боярский К. К. Особенности социально-экономического развития регионов Севера и Юга России: методика полуавтоматического анализа документов стратегического планирования // Север и рынок: формирование экономического порядка. 2023. Т. 26, № 3 (81). С. 61-77. https://doi.org/10.37614/2220-802X.3.2023.81.004. 28. Ordonez Barona C., Denis A. S., Jung J., Bassett C. G., Delagrange S., Duinker P., Conway T. A content analysis of urban forest management plans in Canada: Changes in social-ecological objectives over time // Landscape and Urban Planning. 2024. Vol. 251. 105154. https://doi.org/10.1016/j.landurbplan.2024.105154. 29. Сурнина Н. М., Шишкина Е. А., Дьячков А. Г. Сбалансированность стратегического планирования пространственных инфраструктурных систем // Journal of New Economy. 2019. Т. 20, № 5. С. 75-91. https://doi.org/10.29141/2658-5081-2019-20-5-5. 30. Ferrod R., Bondarenko D. A., Audrito D., Siragusa G. Pairing EU directives and their national implementing measures: A dataset for semantic search // Computer Law & Security Review. 2023. Vol. 51. 105862. https://doi.org/10.1016/j.clsr.2023.105862. © Волков А. Д., Рослякова Н. А., Каневский Е. А., Боярский К. К., 2025 21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzNzYz